Saturday, January 10, 2009

Selamat kan Palestine, Hancur Yahudi..Allahu Akhbar!!!

Tirai 2009 dibuka dengan kekejaman rejim Yahudi... bangsa yang dilaknat Allah jelas diterangkan dalam Al-Quran. Berapa ramai kanak-kanak, wanita & orang awam yang terkorban dek kerakusan tentera Yahudi ini. Justeru, marilah kita bersama-sama mendoakan agar bumi Palestin & umat Islam Palestine akan diselamatkan Allah. Jangan kita alpa, kerana takut2.. kita tidak berdoa untuk rakyat & bumi Palestine ini, maka kekejaman Yahudi terus berleluasa. Mudah2an kita terlepas dari perbicaraan Yang Maha Adil...( menjadi hak seluruh umat Islam untuk memastikan bumi & rakyat Palestine bebas dari kekejaman Yahudi..) Allahu Akhbar!!


Kalu kita lihat sejarah Israk & Mikraj nabi S.A.W telah diangkat Allah untuk naik ke langit menuju ke Baitul Makmur.Seperti mana yang kita maklum..Baitullah (kaabah) tempat umat Islam tawaf , dan baitul makmur (betul2 di atas kaabah) tempat para malaikat tawaf. Tetapi..allah telah perintahkan nabi Muhammad S.A.W untuk pergi & solat di Masjid Aqsar di Baitul Maqdis (Palestine), sebelum baginda S.A.W naik ke Baitul Makmur.. Mengapa tidak saje Allah perintahkan nabi s.A.W untuk naik ke langit melalui baitullah saje..Kalau ikut logik akal..kan lebih dekat naik melalui Masjidil haram..mengapa mesti ikut jalan jauh hingga ke Palestine & patah balik ke masjidil haram..?? Sebenarnya Allah Maha Mengetahui.. Allah tahu andai Dia tidak perintahkan nabi ke Masjidil aqsar, sudah tentu orang tidak ambil berat pasal Pal;estine & bumi Palestine. Allah tahu akan kekejaman bangsa Yahuni laknatullah ini. sebab itu, Allah perintahkan nabi untuk solat di Masjidil aqsar. Maksudnya gini, katakanlah satu pemimpin dunia yang agong..datang mai kat kampung kita, yang ceruk..langsung orang tajk tau..tapi bila adanya orang besar mai kat situ pasti tempat itu menjadi tumpuan ..ye tak? Begitulah halnya dengan bumi palestine. Malah jangan kita lupa tanah haram bagi umat Islam ada 3 iaitu:
1. Mekah
2.Madinah
3.Masjidil Aqsar-------> di rampas Yahudi

So, adalah menjadi tanggungjawab setiap umat Islam berkerja keras & berusaha agar bumi Palestine dikembalikan kepada umat Islam & bangsa Yahudi akan dihancurkan. Adalah menjadi hak kita untuk memdapatkan balik maruah umat Islam & suatu hari nanti kita @ generasi Islam kita kan dapat sujud di dalam masjid Al-aqsar.... Allahu Akhbar!!!

No comments: