Saturday, January 3, 2009

Cuti-Cuti Malaysia.....


Last week aku p jalan-jalan ke JB. Actually teman kawan aku drive back to JB dari Penang. Dia kena mengajar di JB. So aku jadi co-pilot aje..sambil2 tuh bleh arr jalan2.So destinasi pertama kami ialah singgah jap di kampungku, Rembau, N9. Ni kira pestime arr kawan aku tu p Rembau.. Kalu kat Penang.. asyikk nasi kandaqqq aje.. kat cni kaluuuu.. masak lomak cili api..hehehe










Kami juga tidoq semalam di Melaka, Tg Bidara.. Chalet murah.. Yelah..kami panggil ni pon percutian budget..so kenalah pilih yang paling low cost..but comfortable.. ada banyak..kena pandai pilih aje.. Jauh perjalanan..luas pemandangan..betul tak.. dari Penang kami bertolak..macam2 ada.. hujan, panas, lapar, dahaga..sumer ada.. pemandangan pun silih berganti. Tu yang best, drive sendiri compare to public transport..pasal kite bleh stop kat mana jae yang kite suker.. kalu naik bus, asyik nak stop buang air aje.. mau kena maki dengan abg dreber tu.. hehehehehe.. Kiranya.. balik arah Selatan ni. dapat lah juga aku buat lawatan kerumah sedara mara aku.. Kami singgah gak di Tangkak Johor, umah wan sedara aku..Last but not least.. kiah bawak aku jejalan kat JB.. Tidor semalam kat rumah abag aku.. sebelum bertolak balik ke KL by bus....huhuhuh..boringnyeee..dalam bus...5 jam oiii... sekali je dia berhenti.. gerammmm aku.. Dan tepat jam 12 tgh malam.. aku tiba di LRT Sentul..menunggu bapakku & cik nor jemput ku..hehehe.................


































































































No comments: