Sunday, August 23, 2009

Rumah Abu Nur, Pengkalan Hulu

Pekan Baling...kira2 20km dari rumah Abu Nur
Bergambar kenangan bersama sebahagian ank2.. Yang lain balik bercuti

Ustaz & "mama" pengubat rindu anak2 ini..


Di hadapan madrasah...



Seperti yang dirancang, kami (aku & hsemate) gi ziarah rumah anak2 yatim & miskin Abu Nur kat Pengkalan Hulu, Kedah. Mission kami adalah untuk menyampaikan sumbangan baju2 kepada kanak2 di situ. Alhamdulillah, walaupon dalam masa yang singkat iaitu 2 hari, kami dapat mengumpulkan baju2 & sedikit barangan dapor untuk penghuni Rumah Abu Nur.








Perjalanan mengambil masa selama 1 jam. Sepanjang perjalanan dari Kulim, hujan turun dengan lebatnya. Permandangan begitu indah dengan kabus menyelimuti alam. Keadaan rumah yang agak terpencil itu, sungguh tenang..Suasana berseh..udara nyaman..tenang..& sesekali terasa sedih..Yealah, cuaca yg mendung..hujan renyai2..








Di rumah ini, terdiri daripada 50 anak2 yang sekecil umor 5 tahun hinggalah 17 tahun. Guru2 di sini, terdiri dari sukarelawan. Keadaan rumah yang tenang & santai.Makna, tiada peraturan yang ketat cam asrama. Lebih kepada family..








Inshallah, kami akan datang ziarah lagi. Bagi sesiapa yang ingin menyumbangkan derma anda bolehlah masukkan ke akuan bank di bawah ini:








Bank Islam Malaysia Berhad




No akaun: 02048010043941








sekian , terima kasih. Moga sumbangan anda memberi sinar baru buat adik2 di sana...

3 comments:

ASaL said...

ramadhan kareem. Selamat berpuasa, maaf silap salah. Moga keampunan digengaman di akhir bulan dan mendapat tingkatan taqwa.

zaza said...

ye..slmt berpuasa juga. maaf, ya atas segala salah & silap, sepanjang perkenalan kite..

Madperak said...

pengkalan hulu, perak